dinsdag 23 september 2008

de fik erin

Tijdens een van mijn genealogische speurtochten, kwam ik enkele maanden geleden een site tegen over Noord-Hollandse begraafplaatsen. Naast het feit dat je er de namen van de begravene incl, geboorte- en sterfdatum kon vinden, bleek je er ook foto's van de grafstenen zelf op te kunnen vragen. Aangezien de algemene begraafplaats te W ook vertegenwoordigd bleek te zijn, meteen maar even een mailtje gestuurd & niet veel later stond de hieronderstaande foto op mijn scherm.



(bron : http://www.schiltmeijer.nl/Begraafpl/grafsteind.html)

Het graf mijner overgrootouders aan vaderskant.

Echt vrolijk werd ik er niet van, & niemand in de familie die wist of het graf er eigenlijk nog wel was.

Daar het weer zich er prima voor leende, vandaag even een kijkje wezen nemen. Maar bij aankomst bleek al snel dat de kans het te vinden zeer gering zou zijn. Op de oude begraafplaats waren de meeste graven verdwenen en tussen de resterende stenen geen teken van Willem en Aaltje. Gedolven dus. Het enige gerustellende wat ik kon bedenken, was dat het gehele dorp morgen ter plekke dood zou kunnen vallen - er zou plek zijn.

& gelukkig hebben we de foto nog.

Geen opmerkingen: