donderdag 11 september 2008

winters leesvoer

Zoals velen met mij, ben ik de afgelopen weken geregeld langs de uitgeverijen gesurfd om te kijken welke interessante boeken er in het najaar en verder uit zullen komen. Daar smaken natuurlijk verschillen hieronder enkele titels die mij in het oog sprongen

Graham Robb - de ontdekking van Frankrijk - uitgeverijatlas

Duitse Frontsoldaten 1914-1918 - uitgeverijatlas

Jonathan Wilson - Marc Chagall - uitgeverijatlas

Redmond O'Hanlon & Rudi Rothier - God, Darwin en natuur - uitgeverijatlas

Burroughs & Kerouac - En de nijlpaarden werden gekookt in hun watertanks - lebowskipublishers (waarvan ik in ieder geval op zoek ga naar de Engelse editie - las ooit een fragment in word virus - A William S Burroughs reader - maar dit is natuurlijk een stuk bevredigender)

Erik Jan Harmens - Gospels en Psalmen - nijgh

James Agee - Een sterfgeval in de familie - vanoorschot - reeds gelezen maar gewoon omdat het een toejuichbaar initiatief is

Allen Ginsberg - Gedichten 1953 - 1997 - ijzer - al was het enkel om te zien hoe Joris Lenstra de taal van Ginsberg in het Nederlands vorm heeft weten te geven.

Wolken boven E & Rotterdams dagboek van Boris Ryzji bezat ik al maar het nieuws dat Hoogland & van Klaveren in december van dit jaar een dvd editie uit zullen brengen doet me toch weer hunkeren. De op dvd gezette documentaire over Ryzji zal in december overigens ook op tv uitgezonden worden in het Uur van de Wolf.

Geen opmerkingen: