zondag 22 maart 2009

over Reve & Pointl

biografie van Reve zit er eindelijk aan te komen - in het aankomende najaar zal het eerste van in totaal drie delen bij uitgeverij van Oorschot verschijnen - de biograaf Nop Maas is er ondertussen al vijfentwintig jaar mee bezig - & ik vraag me of ik op mijn 11e ooit van Reve had gehoord.

---




opdat het nog een mooie toekomst tegemoet gaat, & wat mij betreft misschien ooit nog eens iets noorderlijker


---


Sinds jaar en dag is de kip die over de soep vloog één van mijn favoriete nederlandstalige boeken & Frans Pointl daarmede één van mijn favoriete schrijvers - tot mijn vreugde kwam ik vandaag een aflevering van Hier is Adriaan van Dis tegen op cultura met daarin een werkelijk zeer aandoenlijke Pointl - een absolute aanrader. Je moet er wel even voor doorspoelen - hoewel Adriaan Morrien natuurlijk ook niet verkeerd is om naar te luisteren.

---

Geen opmerkingen: