zondag 10 mei 2009

Het hof van Eden & meer zondagse berichten

was toch in de buurt, maar trof het hof van eden gisteren in verlaten toestand aan (kleiner overigens dan ik me had voorgesteld) om zojuist via het heilige internet te vernemen dat adam & eva gewoon in antwerpen bleken te zitten.
---



postuum boek van tolkien is meteen bestseller - zo meldt ons de papieren man. Bij Tolkien kom ik altijd tot de conclusie dat ik de film beter vond. Naar alle waarschijnlijkheid heeft dat er mee te maken dat mijn hersenen zich op hun eigen houtje gewoon geen beeld kunnen vormen van hobbits, dwergen en elfenkoningen om van het alziende oog nog maar te zwijgen.
---
zit op de bank met een albanees wonderkind en god in de porseleinkast maar met katten heb ik niks

je drie namen

vannacht droomde ik
je rug
het bewegen
van je armen
voor de Steinbach

je drie namen
moeder, mevrouw, Rebecca
riep ik
waarom niet éénmaal
je omgedraaid

© Frans Pointl (uit: Het Albanese wonderkind 1991)
---

Geen opmerkingen: