woensdag 27 mei 2009

uit de boekenkamer

de afgelopen periode weer de nodige boeken mijn huis binnengesleept - vandaag me enkel even beperkend tot (recente) poëziebundels - waar ik komende tijd tussen neus en lippen door misschien nog wel op terugkom.

Ik ben een bijl - nieuwe dichters uit de jaren nul (samengesteld door Erik Jan Harmens)
voor het voorwoord moet ik nog steeds een keer goed gaan zitten, (tenminste zo gonst het) maar in principe heb ik weinig met voorwoorden, ik wil het ervaren en indien de ervaring overeenkomt met de ideeën en meningen van de samensteller dan is dat mooi meegenomen, maar daar koop ik geen bloemlezing voor. Maar goed. Het verheugde me in ieder geval te zien dat dat de vooralsnog bundelloze Ellen Deckwitz & Eus opgenomen waren. Wat overigens ook geldt voor Vicky Franken en Tommy Wieringa. Hoewel niet elke keuze de mijne zou zijn, maar goed dat is natuurlijk ook bijna een utopisch gedachte, kan ik niet anders dan concluderen een Fraaie Bloemlezing in handen te hebben. Waarvoor mijn dank.

Martijn Benders - Karavanserai
Catharina Blauwendraad - Beroepsgeheim
Erik Jan Harmens - Gospels en Psalmen
Lucas Hirsch - Tastzin
Adriaan Jaeggi - Het tegenovergestelde van Heimwee
Tonnus Oosterhof - Ware grootte
Ester Naomi Perquin - Namens de ander
Alfred Schaffer - Kooi

2 opmerkingen:

Kapitein Lafbek zei

toch kennelijk binnenkort wel die bundel van Eus

http://www.boox.nl/nl/boek-gedwongen-omgang-9789023422402

Jürgen Smit zei

mooi nieuws - we houden de boekhandel in de gaten