zondag 20 december 2009

dagnotities 20 december 2009

dagnotities : Tot gisteravond 21.53 het vertrouwde onderkomen van oude & nieuwe poezieschetsen. Vanaf vandaag dient het geheel echter een meer dagboekachtig karakter te krijgen. Niet dat ik nu zo'n dagboekschrijver ben - ik maak immers nauwelijks iets mee - en op de ellenlange klaagzangen waar ik voorheen mijn puberale dagboekjes mee vulde zit ook al niemand te wachten - maar laten we het een blauwdruk van mijn gedachten noemen - gevuld met schetsen, sprokkelingen van het net, boeken, gedichten etc. Een voornemen dat met een beetje geluk het einde van het jaar zal halen. zoekende naar een vorm verblijf ik.

19.59 - zojuist weer even een kijkje genomen op http://edithringnalda.nl/ - mooi om weer eens iets uit Huize Vinkenoog te vernemen. "vertrouwd en al jaren mee opgegroeid"

Morgen misschien weer eens een bezoek brengen aan Festina - het slammen voor even afgezworen (of beter gezegd het deelnemen aan slams) - aangezien er maar weinig uit de pen wil vloeien dat ik zonder enige vorm van schaamte de zaal in wens te slingeren - een sabbatical in de polder zoals u wilt - maar kijken kan geen kwaad. Opdat de weergoden met mij zullen zijn.

21.24 - Shakespeare & co - of zoals een boekhandel zou moeten zijn



22.15 - na het voldaan dichtslaan van oorlog & pap - nog even een blik werpend op een valse lente : een documentaire over Johnny van Doorn.

23.45 - wachtend op een korte samenvatiing van de derde dag van het WK Darts te Londen, dwaalden mijn gedachten af naar verschillende gesprekken die ik de afgelopen dagen voerde over het fenomeeen van Doorn. De meeste van mijn gesprekspartners kenden van Doorn wel. Jammer was enkel wel dat hij door meerdere van hen gelinkt werd aan één bepaalde daad, namelijk het boren van een gaatje in zijn schedel. Als antwoord zou ik u graag even voor willen stellen aan het volgende heerschap : Bart Huges

Geen opmerkingen: