dinsdag 17 mei 2011

het voordeel van facebook, lucebert, top, sack & lemon

het voordeel van facebook - ok toegegeven, het voordeel van video klinkt beter - maar toch - facebook heeft voordelen & dat is vandaag de dag toch ook wel weer aardig om te belichten - één van die voordelen voor mij is dat ik geregeld geconfronteerd wordt met info die mij uitermate interesseerd maar mij tot dan toe nog onbekend was - in de vorm van links, teksten, filmpjes etc. - zo kwam ik daar vandaag onder andere het hieronderstaande filmpje tegen - bleek er al drie jaar op te staan dus gek dat het me niet eerder opgevallen was - maar goed zo gaan die dingen



---

& nu we toch op you tube zijn - nog enkele interessante recent geplaatste filmpjes :

De West-Vlaamse dichter Kamiel Top (1923-1945) was geen lang leven beschoren. Hij kwam om in Duitsland, in een kamp te Flossenburg, waar hij geïnterneerd werd als vertzetsman. Een literair talent dat aldus vroegtijdig
en brutaal werd afgebroken door de oorlog. Het hier gebrachte stukje komt uit zijn nagelaten gedichten

Dit is een oud geluidsfragment van begin jaren zeventig. De opname werd gemaakt met amateurmateriaal tijdens een poëzieavond



Mooie korte documentaire over de eveneens jonggestorven dichter Gustav Sack (1885-1916)





& als laatste vandaag : The Lost Poems of the Late Ray Don Lemon

Geen opmerkingen: