maandag 27 juni 2011

Jeroen Mettes


Vandaag bij de plaatselijke boekenboer onder ander het nagelaten werk van Jeroen Mettes opgehaald. De twee delen in één casette bevatten respectievelijk kritieken & poëzie die in de jaren 2005 & 2006 op zijn weblog verschenen.

zie ook : http://www.literairnederland.nl/2011/06/17/nagelaten-werk-jeroen-mettes/

Bij thuiskomst sla ik de bundel N30+ open op blz 142 & lees : Een kort essay over auschwitz - toevalligheden bestaan niet.

In die tijd had ik zijn naam wel eens gehoord, maar aangezien ik toen net zelf de mogelijkheden van het internet aan het ontdekken was gelijk een Japanse toerist, opgezadeld met een gebrekkig reisgidsje die enkel de pleisterplaatsen bevatte, bleven veel van de plekken waar het echt gebeurde voor mij nauwekeurig verborgen.

Gedurende één van mijn vele speurtochten naar jong gestorven dichters, enkele jaren later, kwam ik zijn naam pas weer tegen - in een artikel van Samuel Vriezen - vindplaats onbekend. Van daaruit was het weblog snel gevonden. Maar mooi dat zijn geschriften nu gebundeld zijn, gevrijwaard van spam en andere oneffenheden. Klaar om op het dooie gemak ontdekt te worden.

Geen opmerkingen: