woensdag 1 juni 2011

Tour encylopedie



kreeg vanmorgen van de postbode een groot pakket in handen gedrukt

de tour encyclopedie 1903 - 2002 in 7 delen (deel 8 in voorbereiding) die elke editie tot leven dient te roepen

maar ondanks het feit dat het de volledige uitslagen van alle verreden etapes bevat -kan het voor mij natuurlijk weer eens niet volledig genoeg zijn

zo miste ik na iedere etappe dan ook meteen het complete algemene klassement (nu teruggebracht tot de top drie) alsmede de tussenstanden van de nevenklassementen en waarom bevat het geen kort koersverloop per etappe of een routekaartje - nu zit ik bijvoorbeeld nog steeds met de vraag welke renners ik in 1981 op de Joux Plane als eerste naar boven zag komen - Alban & Nilsson staan me nog helder voor de geest, maar wie was toch in vredesnaam de derde in dat groepje - als het er al drie waren natuurlijk, het geheugen is immers ook maar een apparaat

dat ik Aad van den Hoek in de achterhoede heb zien rijden bleek overigens wel te kloppen - dat er een fietspomp uit zijn koerstrui stak vertel ik er gratis bij

dessalnietemin valt er nog genoeg te reconstrueren en zal ik hier de komende periode nog vele uren & dagen zoet mee zijn - heerlijk die naslagwerken - & toch

altijd weer die vragen - geen idee wat ik zonder moest

Geen opmerkingen: