donderdag 15 september 2011

bibliotheca jürgiana - hans lodeizen

Het is gek hoe het soms werkt als verzamelaar, nou ja verzamelaar - hamster is mogelijk een beter woord. Maar goed, het blijft een fascinerend gegeven dat het geluksgevoel bij de aanschaf van een goedkoop boekje soms net zo intens kan zijn als bij een dure aankoop. Van het laatste ben ik dan ook zo goed als afgekickt - op een enkele gepermiteerde relapse na dan.

Zo vond ik een aantal maanden/jaren geleden (misschien moest ik met potlood maar eens de datum van aankoop gaan vermelden) de drie onderstaande exemplaren met betrekking tot Hans Lodeizen. Kende ze niet - had ze niet - etc.





Dutch Crossing - A Journal for Students of Dutch - is published three times a year by Department of Dutch University College London - zo meldt de binnenzijde.

De gedichten zijn later natuurlijk gewoon in de verzamelde gedichten terecht gekomen - het proza en toneel daarentegen waren mij nog niet bekend - maar goed ik ben dan ook maar gewoon een hamster. Een blije hamster bij vlagen oké - maar toch.

Geen opmerkingen: