donderdag 8 september 2011

a sign of times (1)

Naar aanleiding van verschillende blogs over gesigneerde exemplaren met of zonder opdracht door Nick ter Wal te hier, ook maar eens de boekenkamer ingedoken, om enkele voorbeelden te voorschijn te toveren & deze in een korte (vooralsnog) reeks op mijn blog de revue te laten passeren.

Indien de mogelijkheid zich aandient laat ik een boek ten alle tijden signeren door de auteur. Een persoonlijke opdracht is natuurlijk het mooiste, ware het niet dat het dan wel enigszins in verhouding moet staan met de werkelijkheid.



Bovenstaande opdracht is natuurlijk best leuk, maar het heeft aan de andere kant ook wel iets eigenaardigs, aangezien de heer giphart en ik voorafgaande aan de signeersessie nog nooit een woord met elkaar gewisseld hadden.

Nu hoeft er ook geen diepgaande vriendschap aan vooraf te gaan, maar een logische verklaring voor het geschrevene zou toch wel een pré moeten zijn. Althans voor mij, aangezien er naar alle waarschijnlijkheid honderden exemplaren rouleren met voor de allerleukste ... van de hele wereld.

Nou valt het natuurlijk ook niet mee om in elk boek iets anders gevats of aardigs te schrijven, maar dat is in principe ook niet het punt, een eenvoudig voor jürgen roept ergens dezelfde vraagtekens bij me op, indien de reden niet anders is dan dat ik vanuit het niets voor een tafel ben opgedoken. Een handtekening met datum en locatie zijn in me in deze gevallen net zoveel waard.

Geen opmerkingen: