dinsdag 20 november 2012

een keuze uit de oktobernotities


ik zit in mijn jas
voor het raam & ben
vergeten hoe

het sneeuwen begon

volgens mijn dagboek
vlok voor vlok

volgens mijn  dagboek

leefde jij nog

***

pyjamaparty

& oom david
liet ons
foto's zien

***

experimenten

het haar
van barbie

rook anders

***

het huis
waarin ik
piano leerde spelen

heeft nooit bestaan

ook het tuinpad niet

of de weg
waarop het uitkwam

***

augustus in parijs terwijl het regent

er staan bulgaren
op de graven
rond piaff

hun lippen te stiften
voor oscar wilde

wiens scrotum ooit
tot paperweight

gedichten
schrijf je sowieso
het beste in de vroege ochtend

als de laatste sherpa
in de mist verdwenen is

& moeder zich
nog één keer omdraait

***
 
roken
 
is niet veel meer
dan een traag ten uitvoer
gebrachte zelfmoordpoging
 
hij bleef dat een gerustellende gedachte vinden
  
als kind zat hij al graag in rookcoupés
of rende er met open mond doorheen
 
***
 
tatoeage (tatoo)
 
als ik dan toch zonodig
aan een tatoeage moet
 
dan wil ik een indiaan
op mijn rug
 
een indiaan op een heuvel
die zijn middelvinger opsteekt
  
met in de diepte een adelaar
die zich te pletter vliegt
op de laatste bizon   
  
die dan iets mompelt
over mijn ruggenmerg
 
 
***

Geen opmerkingen: