zondag 2 december 2012

een keuze uit de novembernotities

de man
die vanmorgen
mijn koelkast kwam brengen

drukte me op het hart
dat ik de stekker er pas
over zes uur in mocht steken

eerst moet de vloeistof zakken

hoe fucking herkenbaar

***


we joegen moeder
in de gordijnen

gewoon

omdat ze dat nog kon

***


verwarrende tijden

dat er helemaal geen baksteen
in je hoofd gezeten had

zo'n gat daar nooit
groot genoeg voor was

& alle tantes
droegen baby's

***


een bewogen leven

de dia's
bleken scherper
dan verwacht

***

literatuurstudie

& nee

beckett

doet mij
niet

aan een emmer denken

***


de eerste keer
dat hij andijvie zag

was op het schoolplein

maar daar

kon de psychiater
niets mee

***


update

& de ark
is een pont geworden

***


ze kende de verhalen

het verdronken broertje - de kamer
waar niemand naar binnen mocht

de grijpers van de kermis
had ze er zelf aan toegevoegd

***

op het prikbord
hingen krantenknipsels
over bobby sands

bij thuiskomst vroeg je
steevast of hij nog leefde

je was negen
& de wereld voldeed


***

 
de schizofrene apothekerszoon
waar ik ooit verliefd op was

is vanmorgen
voor de trein gesprongen

hij ontkent dit

& wijst me op de gevaren
van het nieuwste medicijn

tegen voetschimmel

je zou er klapvoeten van kunnen krijgen
of een loopneus – zijn russisch
is niet meer wat het geweest is

***



Geen opmerkingen: