maandag 6 januari 2014

een keuze uit de januarinotities 2014 (1)

er sliep
een misdienaar op zolder

& moeder
bleef maar zingen

tot alle namen vergeven

de kerk van vader
een stad was geworden
 
**
 
hoe ik het sprei
van je sterfbed trok
& uitklopte

hoe ik de duiven
in verwarring

de stad
had zichtbaar moeite
de herfst los te laten 

er werden
containers geplaatst

om in te wonen
 
**
 
(voor jan arends)

de dichter
die ooit een olifant
door midden breekt

moet nog geboren worden

ik besluit er
niet op te wachten

& schud
het bed op
 
**
 
dat je het leven vergeleek
met een metrolijn

heb ik nooit begrepen

maar het sluiten
van de deuren

dat geluid

ja
 
**
 
hoe god
in het linker rijtje

de bal

die rakelings
over de kruising vloog

het was zijn zoon niet meer

& het weekend
nog lang niet ten einde
 
**
 

vader hield een funerair dagboek bij
& sloeg geen begrafenis over

hij knipte rouwadvertenties uit

met ruimte voor commentaar

zoals het regende
& toch niet zo populair

het dorp werd hem al gauw te klein

de bomen die hij onderweg tegenkwam 
deden hem denken

een boekenlegger
mij

 
 

Geen opmerkingen: