woensdag 26 maart 2014

een keuze uit de maartnotities (2)

schaakpoëzie (de russische variant)

k

g8
-
g7



***

de wind
 
ben ik zelf  

***

klassieke muziek is niet zo zeer voor oude mensen
maar eerder voor tot rust gekomen kinderen

***

natuurlijk

ken ik het gedicht
van waskowsky

maar uw werk
doet mij toch
& voornamelijk

aan de sulfide
variant denken

***

14:18

er wordt hier
niet gevallen

***

verdeel uw infanterist
in drie gelijke stukken

of zet een joker in

***

er komt geen vliegtuig over
of hoor – een bandoneon

***

niet alles is vergaderbaar zei vader
& sloeg de vouwen uit ons gelaat

zodat de bijbel om onze oren
het ruisen in het kwadraat

op zondag lag de hoorn ernaast

***
 
het zou een strenge winter worden
 
tot drie keer toe bouwde mijn zus
een sneeuwpop om me heen
 
sindsdien kan hij goed alleen zijn
zei moeder - op verjaardagen
vroeg men niet meer

Geen opmerkingen: