zondag 16 november 2014

d(b)n 16 XI 2014

***

wat ik aan de kunst te danken heb

Dat ik me als kind, bij het aanschouwen van een schilderij in één of ander museum, het zal het kroller muller wel geweest zijn, plots realiseerde dat er vroeger, in de jeugd van mijn grootouders & eerder, ook al kleuren bestonden.

***

& nee, Khomeini had niets met kaas te maken

***

Zag zojuist een man bij het winkelcentrum, worstelend om zijn fiets overeind te houden, waar hij overigens tot drie keer toe niet in slaagde. Er moest een zware boodschappentas achterop. Zijn vrouw, incl regenkapje, sloeg het schouwspel zuchtend gade. & ik,  ik hoorde de stem van Simon Carmiggelt. (straks maar even kijken of ik die Bert Haanstra docubox nog ergens kan vinden.)

***


Vandaag weer eens een sporthal bezocht, in verband met een rommelmarkt, maar toch.

Thuisgekomen met onder andere : de dagboeken van Victor Klemperer (1933-1945) incl. cassette,  de memoires van Simone de Beauvoir,  Jeugd in de Pijp van Piet Bakker met ill. van Jo spier, en enkele eerste dagenveloppen en kaarten.

***

Geen opmerkingen: