zaterdag 22 november 2014

d(b)n 22 XI 2014

 
uit het knipselarchief

***

Ik blijf het toch altijd weer buitengewoon eigenaardig dan wel verrassend vinden wanneer men mij vraagt of mijn werk autobiografisch is, of in ieder geval autobiografische elementen bevat, aangezien alles wat ik schrijf mijns inziens autobiografisch is, daar ik enkel die onderwerpen en gebeurtenissen in gedichten / poëzie omzet die mij mateloos fascineren, waar ik wakker van kan liggen.  Die mij maken tot wat ik ...

***

Cynisme is ook een vorm van controle.

***

Beste Jan, ik had gisteravond met alle liefde meteen de heruitgaven van jouw werk aan willen schaffen. Maar enkele dagen geleden is de draagband van mijn aktetas gesneuveld. Nou is dat op zich geen probleem want die tas leg ik nu gewoon op de bagagedrager van mijn fiets, maar ik was dus met de bus en er kon alleen maar gepind worden en mijn pas, inderdaad.

Maar verder was het een geslaagde avond Jan. Je had er als vanouds tussendoor kunnen schreeuwen dat niemand er ook maar iets van begrepen, je had de organisator nog even kunnen bellen om drie uur 's nachts. Misschien weinig nieuws gehoord & louter bevestiging maar menig mens zou daar voor tekenen na veertig jaar.

Het had je benauwd Jan, zoals de werkelijkheid dat vaker placht te doen.

***

Geen opmerkingen: