woensdag 26 november 2014

d(b)n 26 XI 2014


***

ik kon me niet herinneren dat ik god
daar ooit eerder tegen was gekomen

***

Kocht in de plaatselijke kringloop de cd box Stemmen des Tijds (1936-1945).

Hoewel de geluidsfragmenten stuk voor stuk aan de korte kant genoemd kunnen worden, bleken ze doorgaans toch lang genoeg om mijn nieuwsgierigheid te wekken en me aan te sporen de ene na de andere zoektocht te ondernemen.

Zo leidde de stem van Ernest Hemingway me al snel naar de documentairefilm The Spanish Earth van Joris Ivens uit 1937.

***

Zelfs wanneer ik op het spreekuur was verschenen in verband met een ingegroeide teennagel, had mijn dokter me nog geadviseerd te stoppen met roken. Na de tandarts en de mondhygiëniste begint het al aardig op een complot te lijken.

***

Kwan vandaag op youtube onderstaande trailer tegen  van een documenatire over de jonggestorven en zo goed als vergeten Duitse dichter en prozaïst Walter Rheiner (1895-1925).



Daar gaan we dus naar uitkijken en in de tussentijd zijn werk maar weer eens uit de kast trekken, dat ik ooit in een Amsterdams antiquariaat op de kop wist te tikken en welke uit de nalatenschap van Boudewijn Büch afkomstig bleek te zijn, tezamen met nog enkele andere drugs gerelateerde titels.








***

Geen opmerkingen: