zaterdag 31 oktober 2015

d(b)n 31 X 2015

Het is ondertussen al weer een aantal jaren geleden dat ik in een Amsterdams antiquariaat een exemplaar van Evergeen Review op de kop tikte met daarin een voorpublicatie van het door Grove Press uitgegeven Ecce Homo -  een prachtig boekwerk met daarin 84 tekeningen & 12 watercolors van George Grosz ingeleid door één van mijn literaire helden Henry Miller.



In de tussentijd had ik het boek natuurlijk gemakkelijk kunnen verwerven door het bezoeken van het betere antiquariaat of door het invoeren van een eenvoudige zoekopdracht op het world wide web, maar op één of andere manier wil ik me vandaag de dag zoveel mogelijk laten verassen bij het binnenlopen van een kringloop of ander goedkoop alternatief.

En gisteren was het dus zover.


Oké het omslag ontbreekt, maar die inhoud - o jezus - die inhoud:



**

Geen opmerkingen: