zaterdag 30 januari 2016

d(b)n 30 I 2016 (I)




er zijn in mijn leven maar weinig boeken geweest waar ik zo naar uit heb gekeken als naar dit dagboek van max de jong - één ster in het parool las ik ergens - ik durf het nauwelijks open te slaan - maar ben me er tegelijkertijd terdege van bewust dat er nog steeds mensen bestaan die niet kunnen lezen

schuchter sla ik de eerste bladzijde om & lees op dinsdag 25 november 1947 (dag twee):

"Geval Sonja besproken (eileiders, kind nodig)"

& ja we gaan bijna elke avond naar de kroeg, kennen ondertussen de wandeling naar de dichtstbijzijnde fiets & kleermaker - in mijn ogen gewoon een oprecht & onopgesmukt journaal - kom daar vandaag de dag nog maar eens om - van één van de beste dichters die ons taalgebied ooit gekend heeft - lichtelijk megalomaan en zelfingenomen? - tja

**

het begint ondertussen al een aardig stapeltje te worden:

 
 




 




**

nog een recente aanwinst kort dag bibliotheek :

 
hidden water is een mooie aanvulling op what about this - the collected poems of Frank Stanford - met mooi fotomateriaal, transcripten, handschriften, briefwisselingen met ginsberg en ferlinghetti, en trivia zoals een gedeeltelijke inventarisatie van zijn platencollectie - nice 

Geen opmerkingen: